ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد (۲۵ اردیبهشت) آیا سرمایه گذاری در نصب پنل‌های خورشیدی در خراسان رضوی به صرفه است؟ قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای (۲۵ اردیبهشت) | دلار کاهشی شد احیای کم‌جانِ بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در فروشگاه‌های «شهرما» مشهد + آدرس (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی برداشت ۸۵ هزار تن پسته در خراسان رضوی نمایشگاه کار شرق کشور خردادماه در مشهد برگزار می‌شود معنای «فوق العاده خاص» در فیش حقوقی چیست؟ | کدام کارمندان مشمول این امتیاز می‌شوند؟ نرخ دلار به کمتر از ۶۰ هزار تومان نزول کرد | حباب سکه چقدر شد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای اجرای طرح‌های اضطراری تأمین آب مشهد ۴۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است قیمت طلا امروز صعود کرد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرغ گران می‌شود؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت خودرو در بازار امروز (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | قیمت‌ها ریزشی شد پیش‌بینی مهم برای آینده بازار طلا و سکه | طلای دست دوم نخرید (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت دلار طی روزهای آینده | آیا نرخ ارز کاهش خواهد یافت؟ تحرکات صندوق‌های طلا چه سیگنالی به بازار داد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز آغاز می‌شود (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نرخ ارز در هفته‌های گذشته ریشه غیراقتصادی داشت آغاز فروش پیکاپ کرمان موتور با تحویل فوری + جزئیات (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون اشتغال وزارت کار: نرخ بیکاری جوانان ۲۱.۲ درصد است فردا (۲۵ اردیبهشت) یارانه این دهک‌ها واریز می‌شود | مبلغ یارانه چقدر است؟ منتظر کاهش بیشتر قیمت دلار باشید | قیمت دلار چقدر کاهش خواهد یافت؟ پیش‌بینی بورس (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سطوح حمایتی نماد‌ها منجی شاخص کل می‌شود؟ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سکه امامی به کف شیرین خرید رسید جزئیات طرح فروش سایپا ویژه دهه کرامت ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول و لینک ثبت‌نام نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: کاهش ساعت کاری نیاز به نگاه کارشناسی‌ بیشتری دارد
سرخط خبرها

ظرفیت نوین تأمین مالی، شرط موفقیت بنگاه اقتصادی

  • کد خبر: ۱۷۴۳۵۳
  • ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
ظرفیت نوین تأمین مالی، شرط موفقیت بنگاه اقتصادی
براساس بررسی ها، «دشواری تأمین مالی» یکی از موانع شاخصی به شمار می‌آید که در گزارش پایش مستمر محیط کسب وکار کشور در سال۱۴۰۱ از منظر فعالان اقتصادی احصا شده است.

در بزنگاه چالش‌های اقتصادی، توفیق بنگاه‌های اقتصادی منوط به بهره گیری از ظرفیت‌های نوین در امر تأمین مالی است. در این مسیر، جذب سرمایه گذاری‌های جدید و استفاده از روش‌های کارآمد در راستای تقویت سرمایه‌های موجود، می‌تواند بقا و حتی توسعه این بنگاه‌های اقتصادی را میسر سازد.

براساس بررسی ها، «دشواری تأمین مالی» یکی از موانع شاخصی به شمار می‌آید که در گزارش پایش مستمر محیط کسب وکار کشور در سال۱۴۰۱ از منظر فعالان اقتصادی احصا شده است. از طرفی پیش بینی می‌شود که در وضعیت کنونی اقتصاد کشور، مباحث مرتبط با حوزه‌های مالی و سرمایه گذاری همچنان یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های بزرگ فعالان اقتصادی باقی بماند. اکنون مشکل تأمین مالی و سرمایه گذاری فقط به بنگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ منحصر نمی‌شود و در همه سطوح کارفرمایی اعم از حقوقی یا حقیقی، کوچک یا بزرگ با این چالش دست به گربیان هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که نهاد‌های عمومی و غیردولتی سهم ۳۷درصدی در بازار سرمایه دارند و سهم بخش دولتی ۳۱درصد است و بخش خصوصی هم جای پایش را فقط به میزان ۲٠درصد در بازار سرمایه گشوده است. بی اعتمادی کارفرمایان به نهاد‌های مالی و پولی رسمی کشور و ناشناخته بودن ابزار‌های مالی مختلف و گاهی جدید، به عاملی برای روی گردانی آن‌ها از بازار‌های رسمی منجر شده است.

بانک محوربودن نظام تأمین مالی در ایران نیز سبب شده است تا بنگاه‌های اقتصادی ما در بزنگاه مشکلات و نوسان‌های قیمتی و شوک‌های مکرر که ناشی از ناپایداری سیاست گذاری هاست، توان بهره گیری از ابزار‌های بیشتر برای چاره جویی از مشکل تأمین مالی خود را نداشته باشند.

سرمایه گذاری یکی از شرط‌های لازم برای رشد و توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی کسب وکار است. از این رو برای پایداری تولید، این بخش به شدت نیازمند تزریق سرمایه‌های جدید و در پی آن جایگزینی سرمایه‌های مستهلک شده است. موفقیت بنگاه‌ها و واحد‌های اقتصادی منوط به بهره گیری از فناوری پیشرفته است که فقط از طریق سرمایه گذاری جدید و ترکیب مناسب آن با دیگرعوامل تولید می‌شود به آن دست یافت.

به دلایل زیادی ازجمله اعتیاد اقتصاد ایران به درآمد‌های نفتی در دهه‌های گذشته، جریان سرمایه گذاری در کشورمان نتوانسته است بر مؤلفه‌های پایدار استوار بماند.

این روند باعث می‌شود تا بحث آشنایی با روش‌های جدید تأمین مالی در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و بازرگانی به امری ضروری تبدیل شود. اکنون با پیشرفت فناوری و تغییرات در بازار‌های مالی، روش‌های جدیدی برای تأمین مالی کسب وکار‌ها وجود دارد که می‌تواند بهبود درخورتوجهی در عملکرد و رشد بنگاه‌های اقتصادی ما ایفا کند.

آشنایی صنایع مختلف با روش‌های جدید تأمین مالی نه تنها بهبود عملکرد برای آن‌ها را به ارمغان می‌آورد، بلکه در راستای مقابله با چالش‌های مالی و اقتصادی، تسلط بیشتری را در کنترل اوضاع برای این بنگاه‌ها فراهم می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->